Skip to main content

2020학년도 동계 디지털 국제 계절수업 수강신청 오류 및 수강신청 일정 재안내 (2020 Digital Winter Session Course Registration Error Notice)

2020-12-04
Submitted by Editor on 4 December 2020

안녕하세요, 국제협력본부입니다.

 

12. 4.(금) 10:00에 오픈 예정이었던 동계 디지털 국제 계절수업 수강신청이 현재 시스템 오류로 접근이 불가한 상황입니다.

복구되는대로 수강신청 시간을 이 게시물을 통해 재공지할 예정입니다.

==> 12. 4.(금) 13:00 수강신청 시작

==> 13:30 현재 신청내역 처리에 과부하가 발생하여 확인 중입니다. 수강신청하고자 하는 학생은 02-880-8692로 유선 연락하시기 바랍니다. 계속해서 불편 끼쳐드린 점 죄송합니다.

==> 15:45 수강신청 시스템 오류로 금일 중 사용 불가합니다. 16:00까지 국제협력본부로 유선/이메일을 통해 수강신청 내역 보내주시기 바랍니다. (순차적으로 수기 입력 후 마이스누에 등록된 이메일로 수강료 납부 안내 예정)

16:00 이후 신청자는, 12. 10.(월) 10:00 마이스누-대외교류-국제계절강좌신청을 통해 수강신청하시기 바랍니다.

 

 

※ 수강신청 세부 일정

12. 4.(금) ~ 16:00 국제협력본부로 유선/이메일 수강신청(시스템 복구 후 수기 입력 예정, 대상자 별도 안내)

12. 7.(월) 10:00 ~ 16:00

12. 8.(화) 10:00 ~ 16:00

12. 9.(수) 10:00 ~ 16:00


수강신청 후 12. 10.(목) 17:00까지 국제협력본부 계좌로 수강료 납부(수강료 납부일 차일(주말 제외) 이메일을 통한 확정 안내)

  - 납부계좌: 신한 100-031-323877(예금주: 서울대학교국제협력본부)
  - 수강료: 1과목 신청 시 121,500원, 2과목 신청 시 243,000원(학점당 40,500원 기준)
      ※ 마이스누 포털을 통한 고지서 출력 및 등록 확인 없음

 

FAQ.

- 마이스누-대외교류-국제계절강좌신청의 교과목 목록 중 수업시간에 '일요일'이 포함된 교과목들이 있습니다. 이는 시스템 상 처리하기 위한 허수값으로, 실제 수업 운영은 공지드린 바와 같이 진행되오니 참고해 주시기 바랍니다.

 

추가 문의있으실 경우 국제협력본부(02-880-8692)로 연락 부탁드립니다.

감사합니다.

 

A system error has occurred with course registration system for Digital Winter Session courses, and the access is currently restricted.

We will notify a new course registration schedule through this notice.

==> Course registration will start at 13:00, December 4.

==> (13:30) Due to the traffic overload, the system has been temporarily shut down. Please call 02-880-8692 or e-mail to colormysoul@snu.ac.kr to leave your student number and course registration details. We are terribly sorry for the inconveniences you have felt.

==> (15:45) Course registration system is inaccessible during today. Please contact SNU OIA to inform your student number and course registration details. We will manually register you to the class and notify you of the tuition payment procedure through your e-mail (registered on mySNU).

After 16:00, it is not possible to accept manual registration, and you must register for the remaining seats on the next Monday through mySNU registration, which will start from 10:00.

※ Course Registration Schedule

Friday, December 4, by 16:00, Contact SNU OIA to inform your student number and course registration details, which will be manually processed.

Monday, December 7, 10:00 ~ 16:00

Tuesday, December 8, 10:00 ~ 16:00

Wednesday, December 9, 10:00 ~ 16:00


After course registration, tuition payment must be completed by 17:00, Thursday, December 10. A confirmation e-mail will be sent on the next day (except for weekends).

  - Bank Account: Shinhan 100-031-323877 (Account Holder: 서울대학교국제협력본부)

  - Tuition: 121,500 KRW for 1 course, 243,000 KRW for 2 courses

    ※ Tuition bill or registration confirmation is unavailable through mySNU portal.

 

FAQ.

On the course registration menu, some courses appear with having their course timetable scheduled on Sundays, which is a null value that fulfills the system requirement. Please note that courses will be offered as scheduled in the previous notice.

 

Please contact SNU OIA (02-880-8692) for any further questions or concerns.

Thank you.

View Count
1561